這部片我在家分了兩次時間看,因為第一次太累睡著了....
今晚有空把下半段補齊

我才發現我很喜歡這部片
喜歡劇中巧妙的搭配許多經典配樂
wicked way,three times lady...

雖然這就是標準的喜劇愛情,但也不乏啟發思考的層面
看完後該寫下點自己的想法,我想這就是近期喜歡看電影的原因

談戀愛是靠感覺,但感覺不一定準,加上劇中女主角的姐妹淘也在旁給意見時,
似乎我們也常會混淆自己到底想要的是甚麼樣的愛情?
(這一段真是太貼切了)

其中也不乏親情這部分,
女主角有個事事都希望她的女兒們完美的失控媽媽,
離婚後跟得上時代且了解女主角的幽默老爸,
以及女主角相當照顧的妹妹,這部分我頗能感同身受的,因為我也有一個差不多這樣的妹妹
在妹妹的婚禮上我看到女主角感動要哭的那一幕,還有對她妹妹說出感性告白的那一幕....
very touched!!!!

雖然她一開始瘋狂想找回舊情人只為了不要讓他性伴侶的數字超過20,
但最後真的出現了那個人卻無法在他面前做自己,她才恍然大悟能欣賞真正的她的,才是完美情人。

是否我們都一直尋找完美的情人,卻忽略了甚麼才是適合自己的?

我想這個理論不該只套用在愛情, 不論是工作、生活態度都該如此才對。


還是最喜歡愛情片......
也喜歡男主角three times lady唱歌的那一part
 


有機會還要把這部重新看一次,在認真寫完我的觀後感。


附上我喜歡的wicked way lyrics

I just want to take you out and get you drunk
So I can have my wicked way with you
I'm just being honest 'cause I know the other guys
Are thinking just the same way too
And I'm not gunna lie and say
That I will take you out to dance, there's just no chance
'Cause I don't even like the same music you do
I just want to have my wicked way with you

Girl, don't you fight it
Don't knock it till you tried it
Just show me some skin, I might bite it
I want to have my wicked way with you

I'm not gonna come over and meet your mom and dad
They know that I was bad
I don't want to meet your friends
Oh, just pretend I like you
I don't want to talk about what happened
On your favorite TV show
I just want to get you close enough
So I can take off all your clothes
I don't want to make you cry or break your heart
Girl, we don't have the time
I'm just thinking of three hours or more
So I can have my wicked way with you

Now, don't you fight it
'Cause I know you're gonna like it
Show me some skin, I might bite it
I want to have my wicked way with you

More lyrics: http://www.lyricsmania.com/wicked_way_lyrics_ben_taylor.html
All about Ben Taylor: http://www.musictory.com/music/Ben+Taylor

arrow
arrow
    全站熱搜

    A.Y 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()